Samodzielne stanowisko ds. oswiaty i spraw społecznych

Pokój nr 23 PIĘTRO
Tel. centrala: (87) 516 20 73,  wewnętrzny - 36.
tel./fax: (87) 516 20 55,
e-mail: msznejder@um.sejny.pl

MAREK SZNEJDER – INSPEKTOR DS. OŚWIATY I SPRAW SPOŁECZNYCH

  • Sprawy merytoryczne, administracyjne i organizacyjne oświaty:
  1. prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, prowadzeniem, przekształcaniem i likwidacją placówek oświatowych;
  2. prowadzenie spraw związanych z organizowaniem i przeprowadzaniem konkursów na stanowisko dyrektora placówki oświatowej, jego powoływania i odwoływania;
  3. opracowywanie planu sieci przedszkoli i szkół;
  4. wspomaganie i koordynowanie działań dyrektorów placówek oświatowych w zakresie realizacji ich zadań statutowych;
  5. opiniowanie arkuszy organizacyjnych placówek oświatowych oraz zmian do nich wprowadzanych w trakcie roku szkolnego i przedkładanie ich do zatwierdzenia Burmistrzowi;
  6. sprawowanie nadzoru nad organizacją przygotowania naboru do szkół i przedszkoli;
  7. kontrolowanie spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16 - 18 lat zamieszkałą na terenie Miasta;
  8. prowadzenie spraw związanych z dowożeniem dzieci do szkół;
  9. przeprowadzanie procedury egzaminacyjnej na stopień nauczyciela mianowanego oraz prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń o zdaniu egzaminu;
  10. koordynowanie i organizowanie szkoleń, zebrań i narad dla dyrektorów placówek oświatowych; prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów placówek oświatowych;
  11. przygotowywanie oceny dyrektora placówki oświatowej;
  12. wnioskowanie w sprawach odznaczeń, nagród i wyróżnień dla dyrektorów i pracowników obsługiwanych placówek oświatowych;
  13. przygotowywanie opinii w sprawie powierzenia lub odwołania wicedyrektora placówki oświatowej;
  14. sporządzanie obowiązkowych sprawozdań z realizacji zadań z zakresu oświaty;
  15. współpraca z Kuratorium Oświaty;
  16. współpraca ze związkami zawodowymi w zakresie spraw dotyczących oświaty i wychowania;
  17. realizacja rządowych programów z zakresu oświaty i wychowania;
  18. przygotowanie wniosków aplikacyjnych o dofinansowanie projektów wspierających programy rozwoju szkół i podnoszenie jakości świadczenia usług w placówkach oświatowych;
  19. prowadzenie zbioru bazy danych SIO;
  20. analiza prawidłowości naliczania subwencji oświatowej;
  21. udział w przygotowaniu planu finansowego szkół i placówek oświatowych;
  22. wykonywanie zadań związanych z organizowaniem i dofinansowaniem kształcenia i dokształcania nauczycieli.
  23. prowadzenie spraw związanych ze szkołami i placówkami niepublicznymi;
  24. opracowywanie porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w sprawie współfinansowania zadań oświatowych oraz merytoryczne ich rozliczanie;
  25. współpraca z Referatem Finansowym w zakresie udzielania dotacji dla szkół i przedszkoli niepublicznych działających na terenie Miasta Sejny;
  26. sprawdzanie pod względem merytorycznym poprawności naliczenia opłat za dzieci zamieszkujące na terenie Miasta Sejny, a uczęszczające do przedszkoli na terenie innych gmin;
  • sporządzanie projektów uchwał w zakresie spraw oświatowych;
  • Sprawy zakresu turystyki:
  1. prowadzenie ewidencji pól biwakowych oraz ewidencji obiektów, w których mogą być świadczone usługi hotelarskie,
  2. wspieranie inicjatyw w celu upowszechniania turystyki w Mieście;
  3. promocja turystyczna miasta;
  4. współpraca z instytucjami, organizacjami, przedsiębiorcami, osobami fizycznymi, prawnymi w sprawach promocji i rozwoju turystyki;
  5. prowadzenie Centrum Informacji Turystycznej i wypożyczalni rowerów lub w przypadku powierzenia tego zadania podmiotowi zewnętrznemu sprawowanie nadzoru nad realizacją zadania, w tym gromadzenie i aktualizowanie materiałów informacyjnych;
  • Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie realizacji ustawowych zadań oraz przekazanych do realizacji na zasadach odrębnych.
  • Sprawy w zakresie opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 :
  1. prowadzenie rejestrów żłobków i klubów dziecięcych oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie danego podmiotu do rejestru,
  2. opracowanie decyzji administracyjnych w przedmiocie odmowy wpisu do rejestru,
  3. prowadzenie wykazu dziennych opiekunów, z którymi zawarto umowy o świadczenie usług,
  4. przygotowanie projektów uchwał z zakresu zadań realizowanych w zakresie opieki nad dziećmi do lat 3,
  • Koordynowanie i upowszechnianie działalności organizacji i stowarzyszeń kultury fizycznej.
  • Współdziałanie z klubami sportowymi, stowarzyszeniami oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność w zakresie kultury fizycznej.
  • Nadzór nad kompleksem stadionu miejskiego w Sejnach.
  • Bieżąca analiza materiałów dotyczących programów skierowanych do jednostek samorządu terytorialnego w celu pozyskania dostępnych środków zewnętrznych w zakresie zadań wykonywanych przez stanowisko;
  • Przygotowanie dokumentów związanych z aplikacją o środki zewnętrzne dotyczące zadań wykonywanych na stanowisku, w tym wyszukiwanie informacji o źródłach i warunkach pozyskiwania środków finansowych krajowych i zagranicznych, przygotowywanie i składanie wniosków o dofinansowanie, sporządzanie wniosków o płatność, prowadzenie sprawozdawczości oraz innych niezbędnych zadań dla projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych, realizowanych przez stanowisko wynikających z podpisanych umów o dofinansowanie.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Sejny

Wytwarzający/odpowiadający: Danuta Wilkialis

Data wytworzenia: 2019-06-17

Wprowadzający: Danuta Wilkialis

Modyfikujący: Danuta Wilkialis

Data modyfikacji: 2019-06-17

Opublikował: Danuta Wilkialis

Data publikacji: 2019-06-17